Wednesday, August 17, 2011

Ramadhan

salam Ramadhan

Pejam celik pejam celik dh 18 Ramadhan dh hr ni kan......semagat raya dh membuak-buak dh, dh ramai mlas nk wat keje n asyik pikir nak balik kmpg n nk siapkan kuih raya n hiaskn rumah supaya cantik, tetarik n menarik bak kata orang raya kn sebulan......... so kawan2 cam mane persiapan YOU All? aku cam biase la raya ni raya di nun t'gganu kite......seminggu lg kite akan menempuh kejayaan selama kita berpusa di bulan MULIA 'RAMADHAN;
Disamping kita membuat persiapan untuk raya JAnGAN dilupa orang yang berada di SOMALIA mereka mati disebabkan kelaparan TETAPI kita mati KEKENYANGAN. MEREKa berasa tiada beza Bulan Ramadhan dan bulan bulan sebelumnya KERANA mereka sentiasa berpuasa.Dibulan RAMADHAN juga kita harus berjimat cermat agar kita sentiasa BERSYUKUR walau dimana kita berada. dan dibulan puasa kita disuruh memperbnyakan BERZIKIR kepada allah serta MENGUPGRED IMAN kita.
Amalan lain seperti BERSEDEKAH dan membantu orang orang yang tidak berkemampuan. agar dapat KEBERKATAN di bulan mulia dan selalu momohon keampunan dari ALLAH SWT.

No comments:

Post a Comment